Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

fredag den 16. juni 2017

Skilteskov eller manglende overblik?




Kender du det? Man har snart flere skilte, end man har planter i bedet?

Eller måske er du mere typen, der har droppet skiltene, fordi de visuelt larmer i havens bede, på lang afstand?
Men hov, nu ved du jo ikke hvad den plante hedder, som du gerne ville have anbefalet til en ven, eller som du måske gerne ville have anskaffet dig en mere af.



Løsningen kan være sorte planteskilte. De skriger ikke efter opmærksomhed, som de hvide gør det. Istedet gemmer de sig helt diskret, så dine planter får lov, at spille hovedrollen i det bed, de er komponeret i. De fås her www.planteskilte.com


Mange gange oplever vi havefolk også, at ligegyldigt hvilken kuglepen eller tusch vi bruger, så er det senest væk til næste år.

Men har du prøvet med denne her tusch?



Teksten bliver tydeligt at se, og på billedet herunder, kan du se hvor let læselig det stadig er efter 8 år.
Man kan skrive mindst 400 skilte med én pen, så den er meget drøj i brug.



Planteskiltene fås i to forskellige størrelser



2 x 20 cm
eller
1,75 x 15 cm.

De store er bedst til bedene, da de er for store til, at fuglene kan hive dem op. Endnu et problem, som de fleste kender, er dermed også løst.



Planteskiltene ligger i poser med 25 stk. pr. pose.

Store skilte koster 75 kroner

Små skilte koster 50 kroner

Tusch pennen koster 50 kroner

Køb dem her: http://planteskilte.com/k%C3%B8b.html

Indlægget er venligst sponsoreret af Birgitte Husted Bendtsen, da jeg blev tilbudt en uimodståelig Storkenæb Geranium på plantemarkedet i Geografisk have.


Men jeg har selv rigtig god erfaring med de sorte skilte og skriften, der bare holder. 

Derfor vil jeg oprigtigt anbefale disse planteskilte og tuschen. 

Hvad med jer andre, er der andre end mig, der er rigtig glade for disse skilte? 


6 kommentarer:

  1. Åh jo... den problematik er jeg helt med på! Og det er rigtigt at Birgits skilte bare holder, jeg har et enkelt stående i haven, ved en speciel storkenæb. Jeg er ellers typen der ikke bryder sig om skilte i haven, men på den anden side kan jeg overhovedet ikke huske navne... det er altså et dilemma. Begyndte at sætte skilte ved mine roser, og ja... ganske rigtigt... skriften forsvandt. Nu har jeg lige indkøbt en ny tush, som grangiveligt ligner den du viser... nu kan jeg bare ikke huske hvad damerne hedder!! Det er altså noget bøvl! Men måske jeg er den eneste ene havetosse, der husker ekstremt dårligt... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Nej, du er bestemt ikke den eneste. Det er lige netop det der er problemet.
      Der er alt for mange navne at huske. Lige nøjagtigt på roserne, tror jeg dog det er til at finde ud af igen.
      Men netop derfor, som du skriver, så takkede jeg ja. Jeg vil gerne reklamere for de fine skilte og den meget holdbare tusch, for det virker bare. Også i praksis.
      Knus
      Malene

      Slet
  2. Det har de fleste vist et problem med. Nu fik vi lidt inspiration.
    Tak for det.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Ja, det tror jeg nemlig også vi har, så det er dejligt der her findes en løsning.
      Knus
      Malene

      Slet
  3. God reklame for de fine skilte. Jeg syntes også de er gode.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de nemlig, så jeg kan stå fuldt ud inde for det jeg skriver.

      Slet