Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

onsdag den 26. juli 2017

Velkommen på forsiden!


Der er et stort billede af mig, (under min pavillon i min have), som fylder en stor del på forsiden af Jyske Vestkysten i dag. 


Jeg satte mig samme sted og spiste en is, drak en kop te, og morede mig over den fine artikel. Jeg havde besøg af en journalist i fredags, men jeg havde egentligt først regnet med det blev bragt på tirsdag, for det synes jeg bestemt hun sagde. Men heldigvis blev mine forældre gjort opmærksomme på artiklen af en forhenværende nabo. 


En politisk engageret veninde, som stiller op for enhedslisten, griner af forsidens kombination:
  • Øverst kritik over, at man i kommunen vil skifte ukrudsbrændere ud med præcisionsspøjtning. Det giver nemlig, meget forståeligt efter min mening, frygt hos borgerne, for påvirkning af grundvandet. 
  • Min have bliver dyrket giftfrit. (Det fremgår så godt nok ikke af artiklen, så det var en insider). 




Artiklen inde i bladet fylder to store, hele sider. 
Læg mærke til, at de endda har brugt MIN farve til overskrifterne. Ha ha. 





Her har hun skrevet helt forkert...... Jeg er jo selvfølgelig kun 29! ;-) 

Gad vide om mine naboer læser med om, at jeg mangler plads..... hø hø;-) 





Og så spildte jeg is ned på den fine artikel. For hutten da også!

Kan man ikke den pågældende dag, har jeg jo også åbent efter aftale. Jeg tager normalt 25 kroner i entré. 



Ja, jeg ville jo normalt aldrig sidde i drivhuset uden kasket på. 
Jeg er nemlig ekstremt lysfølsom i mine øjne og får lynhurtigt migræne. Det kan være næsten som at tænde for en knap.
Men det ser selvfølgelig meget bedre ud på billeder uden, den gamle slidte kasket...... Kender nogen én der kan brodere navn og blognavn på en kasket til mig, trænger jeg meget til en ny. Min forhenværende kasket-leverandør er desværre meget syg af kræft. Det er jeg rigtig ked af......nu ikke så meget pga. kasketmangel selvfølgelig. 


Jeg havde selv kontaktet avisen, for at få dem til at skrive en artikel om vores aftenvandring i min og i Søren og Trines have. Jeg er nemlig presseansvarlig og suppleant i Rødding/Gram havekreds. Men i denne agurketid, som de tydeligvis har, ringede journalisten pludselig til mig i onsdags, imens Helle og jeg var på endnu en havetur (til Momark på Als, Sønderborg og Tyskland). 
(Mere herom i et senere indlæg). 
Journalisten ville gerne gøre noget mere ud af artiklen, sagde hun. I første omgang troede jeg bare, at hun ville have mig til at sende et billede. Næ, hun havde sørme tænkt sig, at gøre meget mere ud af det. Om jeg var interesseret i, at få besøg af hende og en fotograf?! Så jeg fik lige pludselig lidt travlt dagen efter, så haven var nyfejet og deadheaden, før de kom.

På tirsdag kommer der også en artikel i ugeavisen. Nu er jeg meget spændt på hvor meget de så har gjort ud af det også. Gad vide om jeg skal til at aftale med mine naboer, hvor folk må parkere henne?!! Det er jeg da lidt spændt på, efter SÅ flot en reklame. 

26 kommentarer:

  1. God morgen Malene
    Flot artikel, tillykke med den. Jeg glæder mig til at se haven IRL.
    Vi ses snart.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Tak for det. Det var dejligt at have besøg:-)
      Knus og kram
      Malene

      Slet
  2. Hold da op hvor sjovt:) God artikel på trods af fejlen med alderen:) Jeg må også besøge din have en dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.
      Tak for det.
      Tro ikke på alt hvad jeg skriver, det er humbuk det halve af det;-)
      Du skal være så hjerteligt velkommen. Der er et link til åben have her på siden, øverst til højre. Klik på den, så skulle du gerne kunne finde min adresse og mit telefonnummer:-)
      Knus
      Malene

      Slet
  3. god artikel :) :) - du har også god grund til at være stolt over det som du har opnået :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim.
      Tusind tak.
      Håber I nyder jeres sommerferie.
      Knus
      Malene

      Slet
  4. Kære Malene, super godt gået, det er lige det der skal til, mere fokus på haven, også uden at det er totalt herskabsforhold, eller minimal nørderi. Du har en smuk have, som absolut bør kunne inspirerer flere til at gøre mere ud af deres parcelhushave/rækkehus. På siden må man jo også kunne fremhæve de mange kvaliteter der er i en skøn have, også når sommeren er lidt mere ustadig. I haven er det altid en god sommer :-)
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.
      Tusind tak.
      Ja, det var en flot artikel. Så er det spændende, om der kommer så mange havegæster, at vi må lave parkering ude på marken, eller hvad vi lige gør med det! Jeg har fået en hel trillion henvendelser fra alverdens mennesker, hvilket mine forældre også har.
      Ja, hvis man har plantet snedigt, så er der altid noget godt at se på i haven, uanset om det er en tør, eller om det er en meget våd sommer. Min have kan heldigvis lidt af det hele...... uanset årstid:-)
      Tak for roserne.
      Knus
      Malene

      Slet
  5. Tillykke Malene det er flot og hvorfor ikke en eller flere artikler om dig og haven som er blevet så flot, det er dejligt at de vil skrive om det. Jeg griner også lidt over at din (forkerte) alder nævnet flere gange - ville man gøre det hvis det var en mand man skrev om...... det funderer jeg lidt over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Tusind tak.
      Ja, det er da vel nok dejligt de vil skrive om det. Men mon ikke det mest er fordi der er agurketid???
      Jeg tænker måske også det med den forkerte alder, der bliver nævnt flere gange, kan have noget at gøre med, at mange opfatter haveinteressen med noget for gamle mennesker, og det er man jo ikke, i min alder, selv når hun holder sig til fakta;-) Jeg er i hvert fald altid den yngste, og det er uanset om jeg er afsted i den ene eller den anden havekreds, eller rosenkreds. Om det er til foredrag eller åbne haver, det kommer ud på et. Sjovt nok, synes jeg da vi er en del på bloggene, men det kan da godt være det er fordi der ikke rigtig er nogen her i nærheden af mig????!!!
      - Synes nu også det er lidt flabet hun sådan skal afsløre min alder! Griner:-D
      Knus
      Malene

      Slet
  6. Hej. Et stort tillykke fra mig også. Det er sørme flot og sikken en positiv omtale. Jeg håber, det giver en masse af sig. Spændende med jeres åben have arrangement. Mon ikke der kommer mange besøgende nu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.
      Tusind tak. Ja, du kan sørme også tro jeg blev overrasket, stolt og glad. Både da journalisten ringede, og ikke mindst da jeg så avisen.
      Jo, jeg "frygter" også lidt for hvordan vi rent praktisk lige klarer det. Det er jo en lille have, og parkeringsforholdene er absolut ikke de bedste heller. Jeg bor på en lille snoet landevej. Men hvis det ikke er totalt sumpet, kan vi måske bruge marken. Da Haderslev og Christiansfeld havekredse var her, var vi vistnok 22 mennesker inde i min lille have, og jeg oplevede lidt, at det gjorde det svært for folk, at komme til at se for hinanden. Der er jo meget guf inde i bedene, hvis man kan få fred til at nærstudere.
      Knus
      Malene

      Slet
  7. Tillykke. Det er søreme en flot artikel. Håber det giver rigtigt mange gæster i din smukke have. Jeg vil meget gerne forbi en dag, og håber ønsket kan gå i opfyldelse

    Rigtig god weekend
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone.
      Tusind tak. Ja, det er meget spændende, hvor mange der tropper op.
      Du er hjerteligt velkommen, og jeg synes også det kunne være dejligt med besøg:-)
      Knus
      Malene

      Slet
  8. Ej for hulen da - tillykke. Tak for at du har lagt artiklen op, så vi andre kan læse med. Jeg har altid troet at du havde en stor have, så det er nyt at finde ud af at du har en almindelig størrelse.

    Jeg håber du får mange besøgende i haven, når du afholder åben have.

    Hilsen Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.
      Tusind tak.
      Næ, den store have, den må jeg nøjes med at have til låns, når jeg besøger min dejlige veninde Helle (Blomsterhatten). Min egen have er kun knap 400 m2. Er det almindelig størrelse? Jeg tror selv den er lille. Den første have jeg havde, da jeg flyttede hjemmefra var på cirka 900 m2, derefter havde jeg en lidt større have på næsten 2.000 m2, hvis man tæller det med vi lånte af naboen. Efter jeg blev skilt fra min første mand, boede jeg i et rækkehus, hvor jeg ikke havde meget mere end 50 m2, så i sammenligning med den, er det selvfølgelig ikke en lille have jeg har.

      Jeg håber også der kommer mange, men jeg er samtidig lidt bekymret for logistikken, ikke mindst inde i haven. Men jeg tror vi finder på noget. Måske sender vi folk ind i grupper, hvis det går HELT galt.
      Jeg skriver selvfølgelig her på bloggen, hvordan det er gået.
      Knus
      Malene

      Slet
  9. Så flot en artikel Malene :o) og super gode billeder. Det må have været en god oplevelse. Jeg glæder mig i den grad til at se din have en dag og tak for support til min pigstensbelægning :o)
    Kæmpe kram fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.
      Tusind tak:-)
      Ja, jeg blev meget stolt og glad, både da journalisten kontaktede mig, og da hun var her, blev der blev stillet mange gode spørgsmål,så jeg var da ret spændt på artiklen. At det både kom på forsiden, og med to store dobbelte sider inde i avisen, kom da fuldstændigt bag på mig. Så jo, jeg er meget beæret og stolt over det. Og nu er jeg spændt på hvor meget det kommer til at fylde i ugeavisen, for der skulle det også i, men det er først på tirsdag.
      Så det skal jeg selvfølgelig også nok fortælle om.

      Det var da så lidt. Rigtig hyggeligt du ringede:-) Jeg er spændt på at se hvor fint det bliver. Dejligt jeg kunne hjælpe, det gør jeg gerne:-)

      Knus og kram
      Malene

      Slet
  10. Tillykke, Malene - sådan en flot artikel og så på forsiden af en landsdelsavis :) Men det er fuldt fortjent, sådan som du har knoklet for ar få din havedrøm til at gå i opfyldelse.
    Du gav mig rigtig meget inspiration da vi besøgte din have.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ulla.
      Det går lige i hjertekulen:-) Ih, hvor er det en dejlig hilsen:-)
      Knus og kram
      Malene

      Slet
  11. Hej Malene-Et stort tillykke med den flotte artikel.Flot omtale.........den kan du godt være stolt af.
    Godaften fra Jette der har solgt mit lille gods og fået en dejlig lejlighed

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Tusind tak. Det kan du tro, det er jeg også:-)
      Næh, hvor dejligt. Hjerteligt tillykke med det. Det er jeg spændt på at læse mere om. Det kniber desværre med tiden i øjeblikket, da jeg har hele familien hjemme på ferie, og vi farer rundt og skal alt muligt.
      Knus og tillykke
      Malene

      Slet
  12. Hej Malene. Super fin artikel om dig og din have og tak fordi du lagde den op.Tænk jeg troede også, at haven var meget større med alt det du har fået plads til :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette.
      Tusind tak. Det var da så lidt, det er jo slet ikke noget ved, hvis man ikke kan dele det med nogen alligevel. Alle der kommer her i huset, bliver også påduttet, at læse avisen;-p
      Næ nej, det er skam en lille have, men nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde, så jeg har fået plads til rigtig meget alligevel. Men der er mange flere idéer, så jeg kunne godt have brugt hele marken bagved også;-) Istedet må jeg udnytte hver en m3 af det jeg nu engang har.
      Knus
      Malene

      Slet
  13. God ide at gøre lidt for havekredsen i agurketiden - og det var da en flot artikel der kom ud af det. God have-reklame.
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Er du ny? Eller har du fået ny logo??? Det må jeg vist lige have kigget lidt nærmere på, når jeg har fået sendt mand og børn tilbage til hverdagen:-D

      Tusind tak. Ja, det var sørme en flot artikel.
      Knus
      Malene

      Slet