Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

fredag den 8. september 2017

Foruden SPIR og kongekrone

...... Er jeg jo blot en fattig kone....


SÅ derfor blev Jacobs onkel Bent sat i arbejde.


Han er uddannet møbelsnedker ved Jacobs morfar, og har en drejebænk hjemme på sit værksted. 
Desværre blev stolpen, som han skulle dreje spirret af, ved med at falde af drejebænken, så han endte med at opgive, og skære spiret ud i hånden. Hatten af for Bent. Sikke et arbejde. Gaffatapen forneden, er ikke fordi spirret er i stykker, men fordi Bent oven i købet har sponsoreret 4 meget lange skruer. 


Spiret er lavet af en trykimprægneret stolpe, som er en rest fra Helle Blomsterhattens portal til hendes Lykkefund rose..... Vi brugte en ende af den runde stolpe, til at lave samlingen oppe i tagspidsen, eller oppe i kip, hvis det hedder det?! 


Så spirret passede nøjagtigt på. Bent havde lavet den oversavede ende som bund.....



Jeg tror bestemt ikke vores tag blev lavet fuldstændigt i vatter, men det ser da lige ud.....


Vi havde forventet, at spirret skulle have en kile, for ikke at se skævt ud, men det blev slet ikke nødvendigt. Hvor heldig har man lov at være? 

Lig mærke til, at der er blevet monteret lys på pavillonen også. Det er super flot om aftenen.


Inden spirret blev sat op, blev det spraymalet med guld den ene dag og spraymalet med noget udendørs lak dagen efter. 


Den eftermiddag, hvor der kom mange havegæster om aftenen, blev spirret sat op. Det tog 5 minutter:-) 


Det blev vildt flot. Lige det prik over det berømte i, som pavillonen manglede. 


Samtidig er det jo også selvironi og havehumor. 
Her ser vi ind i haven fra skraldespandspladsen ude ved vejen. 




Jeg får lyst til flere spir og krummelurer. Fx langs tagspidsen på mit drivhus. Mon han også kan klare den udfordring?! 



Der er små stiklinger af Fuchsia i amplerne. Jeg håber det bliver flot med tiden.  



Her står jeg i døråbningen til drivhuset......


Det er ikke i al slags lys, man kan se mit spir på billeder, men I har set regnvejr nok jo:-) 

Jeg har haft en meget travl og begivenhedsrig sommer, så derfor har jeg ikke haft tid til bloggen. Nu har jeg lavet 3 nye indlæg i dag, så har du lyst, må du gerne læse med på dem alle 3. 

7 kommentarer:

  1. Tillykke med spiret - så er du på dronningestatus igen :)

    SvarSlet
  2. Ih hvor sjovt, jeg har også en nabo i gang med at lave spir. Dog lidt mindre, da de er til nogle plantestativer.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Tak.
    Ja, det er da sjovt!
    Mit skulle være højt, for jeg drømmer om, at taget bliver dækket af klematis, hvor spirret stadig skal kunne ses, selv hvis jeg er så heldig, at det bliver lidt vildt. Jeg har plantet nogle, som jeg håber er ret livskraftige.

    SvarSlet
  5. Fantastisk med sådan et flot spir. Det er virkelig blevet godt.
    Jeg tænker jeg skal have langs min tagryg på mit nye drivhus. Det vil se mega godt ud.
    Kigger også ind på de to andre indlæg

    Rigtig god dag
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone.
      Tak, det synes jeg også.
      Jeg kunne også godt tænke mig, at få takker på mit drivhustag, men måske kan det blive et vinterprojekt. Han har vist nok om ørene, den gode Bent:-)
      Også rigtig god dag til dig:-)
      Knus
      Malene

      Slet