Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

torsdag den 9. juli 2015

Mit lille espalier


Den lyse rose er The Generous Gardener, den mørke er Louise Odier


Louise Odier. Jeg har mange roser der hedder Louise...... i mangel af bedre. Der er ikke nogen der hedder Malene, i hvert fald mig bekendt. Lidt noget snyd, da min søster, som netop hedder Louise ikke interesserer sig et hak for hverken have eller roser!


The Generous Gardener


Climbing Bonica på spring


Alt sammen på et enkelt lille espalier, der står til venstre for pigernes trampolin. Jeg skal være omhyggelig med både saks og snor, men de nyder de fantastiske blomster. 

Billederne er fra den 4. juli. Jeg er lidt bagefter. I dag er det novembervejr!!!!

8 kommentarer:

  1. Hej Malene.Ja !!! sikke et efterårsvejr det er i dag.........så ikke noget havearbejde.
    Smukke rosenbilleder du viser.Og jeg er da også glad for mit indlæg med nogle af mine roser.For har da lige været på en hurtig runde derude...........og mange af mine smukke roser er bare helt itu.ØV-ØV.
    Nu må vi vist have fået regn nok foe et stykke tid.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Ja, vi har i hvert fald fået blæst nok..... og alligevel blæser det som en gal udenfor også i dag! Men regn tror jeg faktisk ikke vi har fået for meget af, for min regnvandstønde er helt tom, og har været det i nogle dage nu. Mine roser er heldigvis ikke blæst i stykker, men jeg har også kontinuerligt været omhyggelig med at binde dem op. Til gengæld trænger de til vand, tror jeg.
      Knus Malene

      Slet
  2. De er fine sammen. Ja det dur jo ikke at tage navneforandring til Louise, når din søster hedder det ;) Til gengæld er der en rose der hedder Isabella, kan det ikke hjælpe på det?
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Ja, det ved jeg. Der er faktisk to..... Men de er røde begge to, så jeg ved ikke hvordan jeg skulle passe dem ind, og der er jo ikke nogen roser til de store piger, så det ender nok alligevel med, at jeg ikke skal have nogen Isabella.
      Næh, men nu er der en rose, der hedder Dronning Dorothea, og du husker måske jeg er født på Dorotheas dag, (jeg lavede engang et indlæg om Dorothealiljer og Dorotheas dag)....
      Knus Malene

      Slet
  3. Louise og "gartneren" passer så fint sammen - det er da et frodigt espalier, du har :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.
      Ja, de passer rigtig fint sammen, og også med Bonica. Det er et meget frodigt espalier, for Climbing Bonica kunne sagtens have fyldt espalieret ud alene
      Knus Malene

      Slet
  4. Hej. Det ser supergodt ud.

    SvarSlet