Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

mandag den 6. marts 2017

Blog-træf i min have


Noget af det bedste ved, at have en haveblog, synes jeg er det netværk vi får bygget op med hinanden. 


For mig er det en form for arbejdsfællesskab/interessefællesskab, der på mange måder erstatter de kolleger jeg desværre ikke længere har. 


Af og til har jeg været på havebesøg hos nogle af jer, som jeg følger og som følger mig på min blog. Nogle gange har vi haft blogtræf til åben have arrangementer, gardenparty, plantemarkeder og lignende. 


Andre gange har vi tilfældigt mødt hinanden til åben have, hos JAS Roser, på plantemarkeder, i havecenteret  og til foredrag rundt i de forskellige havekredse. 


Hver gang jeg ses med nogen af jer, synes jeg det er noget af det allermest givende, ved at have min blog. Ud over den skriftlige kommunikation vi har med hinanden, som jeg også værdsætter meget højt, giver det at mødes alligevel altid en ekstra dimension. Man får sat ansigt på dem man skriver sammen med. Det synes jeg er dejligt. Det bliver endnu mere personligt, når man kender hinanden lidt fra den virkelige verden også. 


Nu har jeg lyst til, at lægge have til, så vi kan mødes (igen), både nye og gamle. 


Så sæt allerede nu kryds i kalenderen:
Søndag den 2. juli 2017 klokken 13-17 cirka.
Jeg bor på Mølvejgårdsvej 16, i Hjerting, 6630 Rødding. 
Det ligger cirka midt imellem Kolding og Ribe.


Hvis du planlægger at komme, vil jeg gerne høre fra dig på tlf. 20 95 48 20, (evt. bare en sms). 
Så har jeg en idé om hvor mange stole og hvor meget kaffe/te og kage jeg skal have klar til jer. 
....Man kan selvfølgelig også melde sig til i kommentarfeltet herunder. 


Jeg håber på, at se rigtig mange af jer. Det vil bare være SÅ hyggeligt.  


Og jeg glæder mig til en dejlig eftermiddag med ligesindede havetosser. At dele erfaringer, udfordringer, glæder og nye idéer, som man måske kan bruge en sparringspartner til, at få tænkt færdigt, før man springer ud i et nyt projekt. Der er sikkert mange forskellige emner vi kan få vendt. Snakken plejer at gå lystigt, når vi ses. 


Har I lyst, men ikke tid og mulighed den dag, holder jeg også gerne åben have efter aftale, så giv bare lyd. 


24 kommentarer:

  1. Hej Malene
    Tak for invitationen, jeg kan fuldt ud tilslutte mig det givende i at være en del af haveblogland, også jeg betragter det, som de kollegaer som jeg ikke har mere. Et plus er det jo også, at vi har fælles interesse, så kan vi rigtig snakke. Tak for alle de fine billeder, som frister yderligere.
    Jeg kan endnu ikke sige noget om 2. juli, men jeg kan næstenlove dig, at Cecil og jeg lægger turen forbi en dag. Vi har i hvert fald aftalt, at vi skal på nogle ture i år igen, her kan du så komme ind i billedet :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Det lyder rigtig dejligt, I er altid meget velkomne. Cecil, det er hende jeg har læst om, med perma-haven, ikke sandt?
      Ja, det er dejligt med det netværk vi har igennem bloggen. Og ud over interessefællesskab, så synes jeg generelt jeg oplever, at havefolk har begge ben solidt plantet i jorden og ikke bliver for højtragende/arrogante. Folk er søde og dejligt nede på jorden.
      Tak, ja der er efterhånden mange fine motiver i min have. Det er efterhånden en rigtig drømmehave, jeg har fået lavet. I år har jeg også et halvstort projekt på beding, så jeg kan få realiseret endnu en havedrøm. Det fortæller jeg mere om en anden dag.
      Knus og kram
      Malene

      Slet
    2. Tak skal du have. Jo Cecil er hende med permahaven, hun var også med nede og besøge Helle.
      Ja det er det gode ved havefolk, de er til at snakke med, og snakke det kan vi.
      Dejligt at du har fået din drømmehave, du har arbejdet flittigt på den, jeg glæder mig til at se den og høre om dit nye projekt.
      Knus

      Slet
    3. Nåh, Helle sagde godt nok du havde en veninde med fra Samsø, men hun sagde ikke hvem det var, så det var jeg ikke blevet klar over.
      Ja snakke, dét kan vi. Generelt synes jeg havefolk er søde og ærlige mennesker, med begge ben på jorden.
      Ja, det er dejligt, når det man har lavet bærer så meget frugt, at det lever op til ens drømme...... Men så videreudvikler jeg jo bare og finder på noget mere. Der vil nok altid ske noget nyt. Så bliver det vel endnu mere en drømmehave:-)
      Ja, jeg glæder mig også til, at løfte sløret for det.
      God weekend.
      Knus

      Slet
  2. Hej Malene,

    Vil vældig gerne se din have. Har sat kryds i kalenderen. Ellers kommer jeg i løbet af sommeren, hvis jeg kan komme til at se både din og Helles have samme dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.
      Jeg har faktisk lige snakket med Helle om det her i formiddag. For vi snakkede jo netop om noget fælles blogtræf, da vi var til træf hos Vivi i sommers. Vi har bare ikke lige snakket om det siden, så hun har ikke tænkt nærmere over det. Nu fik jeg lige Jacob til, at hjælpe mig med logo og link i går, så derfor lavede jeg selvfølgelig dette indlæg samtidig. Men umiddelbart lyder Helle ikke afvisende for, at vi kan holde blogtræf hos hende først og så hos mig bagefter, eller omvendt.... samme dag. Der er 35-40 minutters køretur imellem os. Jeg tilpasser tiderne til hende, hvis det er det vi gør.
      Du ved du altid er velkommen, både her og hos Helle. :-)
      Knus
      Malene

      Slet
  3. Helt enig, Malene. Jeg er bange for, at datoen rammer den uge, hvor vi har børnebørnene på sommerferie. Det kunne ellers være hyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.
      Det var ærgerligt. Men min havelåge står altid åben. Bare giv lyd, så finder vi en anden dag. Det vil glæde mig, hvis du har tid og mulighed for det.
      Knus
      Malene

      Slet
  4. Malene dog :) Hvor er det frisk af dig at invitere - jeg sætter kryds i kalenderen og vil virkelig gerne komme - du hører nærmere inden for den næste måneds tid.
    Jeg kan kun tilslutte mig hvad du skriver, selvom jeg skam har kolleger - så er havetosserne her i blogland nu de bedste at tale med roser og andre haverelaterede ting om :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.
      Tak,det er det måske nok, men jeg har virkelig lyst til, at give noget tilbage til alle jer andre. Og siden jeg fik idéen, har jeg tænkt det kan bare blive så hyggeligt.
      Ja, vi kan bruge hinanden som sparringspartnere/kolleger til mange ting. For mig er haven jo blevet en erstatning for arbejde, selvom det absolut også er lystbetonet hobby, ligesom det er for jer andre.
      Knus
      Malene

      Slet
    2. Jeg håber du og mange flere får tid og mulighed, så vi bliver nogle stykker samme dag. Det var jo sådan set hele idéen, selvom jeg jo også holder åbent efter aftale.

      Slet
  5. Det lyder meget fristende:) Jeg skriver datoen i min kalender og håber, at det kan lade sig gøre. Smukke billeder du viser fra din have:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.
      Det lyder dejligt. Jeg krydser fingre for du kan det.
      Ja, tak. Jeg håber haven kan leve op til det. Papir er jo taknemmelig.
      Venlig hilsen
      Malene

      Slet
  6. Kære Malene, sikke en rosen rigdom du har fået i haven, tidens fylde og patina er bare en medspiller som først tjekker ind senere. Flot af dig at invitere til blogtræf, jeg passer desværre haven længere sydpå. Men ønsker jer en super dag i vente.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.
      Tusind tak. Ja, havens alder har enorm betydning, for dens udtryk. Og så har jeg genbrugt fliser o.lign. helt med vilje.
      Så må I have en god ferie. Du/I er jo velkommen en anden god gang, hvis det har interesse.
      Knus
      Malene

      Slet
  7. Der er godt nok romantik på dine billeder i dette indlæg, det ser rigtig hyggeligt ud:-) Jeg er enig i det du skriver om blogtræf og blogning - det er enormt givende og en ren fornøjelse at mødes når vi ellers kun skriver sammen og det er et super initiativ du tager.
    Jeg kan desværre ikke deltage da datoen er reserveret til et andet arrangement, jeg håber at I får en fantastisk dag. Generelt bliver det en travl periode midt på sommeren hvor der er CPH-garden omkring Sct. Hans og jeg selv har åben have d. 9 juli - skønt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Tak skal du have, det varmer:-)
      Ja, det er en meget travl periode. Det er det også for mig.
      Helle og jeg har købt billetter til CPH Garden onsdag og torsdag, men er på Sjælland allerede fra om mandagen. Vi ved ikke helt endnu, hvad vi skal se og opleve ud over, bortset fra vi har en aftale med Linda/Casa Rosen.
      Det bliver travlt, men samtidig også en periode, der skal nydes i fulde drag. Så håber jeg bare helbredet holder til alt det, jeg gerne vil. Det er så lige det.
      Knus
      Malene

      Slet
  8. Hold nu op Marlene, du gir' den gas! Jeg har skrevet datoen i kalenderen, men venter lidt med at melde mig til. Jeg har lidt svært ved at overskue mit liv, alt for langt frem. Har en tendens til at sige ja til for meget... ;o). Men er det muligt, vil jeg MEGET gerne komme. Og du har fuldstændig ret, det er altid hyggeligt at mødes i virkeligheden og udveksle havesnak.
    Jeg startede lige med at læse dit indlæg om vores gardenspeedating. Jeg havde overhovedet ikke opdaget at du havde lavet indlæg fra min have, så det var virkelig sjovt at se. Helt tilfældigt at jeg rendte over det, da jeg søgte noget andet på nettet, men hvor har du lavet et fint indlæg. Masser af haveknus fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Jette.
      Ja, der er forhåbentligt overskud til det hele. Der er mange ting jeg gerne vil.
      Jeg vil også gerne det hele, så jeg siger også ja til mere end jeg burde af og til. Men jeg er blevet god til, at sige nej, hvis det ikke er vildt vigtigt for mig, for jeg holder ikke til det, hvis jeg ikke passer på mig selv.
      Dejligt du også har lyst, og jeg håber du stadig har tid, når vi når til blogtræf-dagen.
      Knus og havekram
      Malene

      Slet
  9. Har først lige læst dit indlæg nu. Vil gerne komme, og sætter straks kryds i kalenderen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.
      Det lyder rigtig dejligt, det vil jeg glæde mig til.
      Knus
      Malene

      Slet
  10. Hej jeg har da ikke skrevet her at jeg da SELVFØLGELIG da kommer.
    Overvejer om man kan nå rosernes dag på Sønderskov inden dig, det ligger jo så tæt på. Hvis du ikke skal bruge mig da.. Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg overvejede faktisk, om jeg skulle reklamere for det her også. Men tænker det kan jeg gøre senere...... Jeg regner med, at lave en reminder, når vi nærmer os alligevel.
      Og JA, selvfølgelig regner jeg da med du kommer. Det skal du da!
      Knus :-)

      Slet
  11. Håber sandelig ikke det er for sent at melde sig til.... her aftenen før!! Havde lige glemt at du manglede en endelig tilbagemelding. Men jeg møder altså op og stikker min næse ind igennem havelågen og så må vi se om jeg bliver lukket ind!! Knus fra mig.

    SvarSlet