Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

mandag den 23. januar 2012

Tak for den varme velkomst.

Hvor er I søde alle sammen.

De 14 roser jeg plantede i efteråret er:

10 Rose de Rescht. De er plantet sammen med de to jeg allerede havde i forvejen, så de omkrandser vores terrasse på de 3 af siderne. Jeg har dog en plan om, at flytte hver anden om i forhaven, når vi engang er færdige med at skifte vinduer. Til den tid vil jeg plante en lysere lyserød de steder, hvor der opstår huller. Og jeg skal nok huske at skifte jorden til den tid, selvfølgelig. Jeg har ikke besluttet hvilken én det bliver endnu.

"Raubritter" er plantet på den 4. side af terrassen, op af et grimt plankeværk, som jeg håber den vil hjælpe mig med at skjule.

Rosa Helena "Lykkefund", har jeg plantet 2 af, på hver sin side af min halvfærdige portal imellem de to første haverum.

Den sidste rose jeg plantede i efteråret er Rosa Helena "Trappendal", som er lyserød. Den har jeg planter lige op af min blåregn, så tæt på mit store asketræ i sydskellet, som det var muligt. Jeg håber de begge to vil kravle op i træet, hvis jeg hjælper dem lidt.

Rosen på siden af min blog er lidt snyd, for det er et billede af en "Raubritter", som jeg har fundet på internettet. Men jeg håber selvfølgelig min egen bliver lige så flot med tiden.

Min have er meget ny, så der er mange projekter, der venter på at blive ført ud i livet. Den bliver selvfølgelig aldrig rigtig færdig, men grundplanen og rammerne.
Jeg startede med at tegne en plan over første del af haven, inden jeg gik igang. Haven bestod kun af græs og nogle høje træer, da vi flyttede ind for to år siden. Anden del af planen er jeg så småt ved at overveje, men der er stadig en del projekter jeg vil have færdige i første del af haven først. Der er blandt andet planer om en lille pergola, et espalier og det runde bed, som jeg er ved at grave ud nu. Jeg er en romantisk sjæl, så jeg håber det bliver meget frodigt.

Jeg har en plan om at tegne min plan ned i A4 størrelse, (halvt så stort som den første tegning jeg har lavet), så kan jeg nemlig scanne den ind, så I kan se hvad målet er.

5 kommentarer:

  1. Hej Malene
    Du har mange planer, det lyder rigtig godt det hele. Det er godt med noget gåpåmod, man kan glemme mange trængsler, når man går rundt i sin have eller når man sidder og laver planer.
    På min blog er der sider/faner med både roser og rhododendron, hvis du har brug for mere inspiration.
    Held og lykke med det hele
    Kh
    Lisbeth
    Samsø

    SvarSlet
  2. Sikke da en masse skønne roser... :o)

    SvarSlet
  3. Spændende projekt med din plantegning. Så gav du mig en super ide, for jeg har også et hæsligt hegn, som jeg jo også kunne dække med en rose mere! Ja det vil jeg gøre... og gå på Lisbeth fane og kigge lidt der.

    SvarSlet
  4. Dejlig at have planer. Glæder mig til at se hvad de går ud på.
    Mange smukke roser.

    SvarSlet
  5. Hej Malene
    Det er nogle skønne roser du har plantet. Dem skal du nok få glæde af.
    Spændende at se din tegning over din have.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet