Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

mandag den 18. juni 2012

Det er en travl tid, som vi lever i.

Blogtræf og plantemarked i Geografisk have i Kolding.

Det var sjovt at få sat ansigter på nogle flere havetosser. Her ses Fru Friis, Tim Skovrup og Helle fra Blomsterhatten, som jeg alle 3 har mødt før. Dejlige mennesker at være sammen med.
 De to i baggrunden nåede jeg ikke at snakke med.

 Jeg havde begge mine piger med, da de som det vil fremgå her under, også er smittet med havebacillen. Her sidder jeg og snakker med Havenarkomanen og hendes mor (som ses til højre). Hendes blog er opkaldt efter noget i åndernes hus. Det er mange år siden jeg har set den, så jeg kan overhovedet ikke huske hvad bloggen hed. Men det er jo nemt nok at finde ud af, via Havenarkomanen. Så det vil jeg prøve en dag hvor jeg ikke har så meget jeg vil ha' lagt ind på min egen blog, som jeg har i dag! Det er som sagt en travl tid, når man som jeg er tosset med haver.

Pigerne gik på opdagelse i Geografisk have med kameraet på egen hånd. Jeg ønsker mig et bedre kamera jeg har er ikke specielt godt og i øvrigt tapet sammen, for at holde på batteriet, så jeg er ikke så øm over for den. Og det nyder pigerne godt af, som elsker at tage billeder af hinanden, vores dyr og blomster både hjemme og som her på tur.

 Her er det Camilla der viser frem. Jeg tror det er en syren.

 Simone tager en svingtur. Camilla fotograferer.

Simone viser en dronningebusk frem.

Pigerne var også meget fascinerede af de labyrinter, der var blevet skabt af bambus.

Det forstår man godt. De var ikke bare labyrintiske, men også huleagtige på samme tid.

Camilla viser en gul valmue frem.

Og Simone viser en sød rhododendron blomst frem.

En stor rhododendronbusk viser sig fra sin smukkeste side.

 Og her er Simone fotograf. I billedet ses Helle fra Blomsterhatten, Camilla, jeg selv og Vivi. Damen med kurven har jeg vist ikke fået fat i, hvem er.

Dette er ikke mine indkøb, for jeg shoppede først efter en god hold sludder med de andre.Men pigerne syntes jo nok det så dejligt ud.



Vivi, mig selv, Camilla  og Helle med ryggen til.


Hej Vivi. Det var rigtig hyggeligt at møde dig. Og dejligt vi deler hele to interesser, nemlig have og slægtsforskning. Vi kommer helt sikkert til at snakke meget mere sammen frem over. Jeg nød dit selskab.
 Camilla gik helt amok med kagerne. Der var også meget at vælge imellem og hun kender jo ikke hendes begrænsninger, når det kommer til sukker, så hun var nærmest helt paralyseret. Bagefter spiste vi også lige en is!
Som man kan se havde pigerne ikke svært ved at få tiden til at gå. Udstyret med kameraet fik de bare lov til at løbe, imens mor her fik snakket en helt masse. Det var dejligt. Bagefter nød vi at gå rundt og shoppe. Udstyret med 500 kr., som hurtigt fik ben at gå på. Det blev både til planter til mor, planter til børnehavens altankasser og til en bog til pigerne om Linea i Monéts have. Den kan sætte drømmene i gang om en dejlig haverejse hos både store og små.


Og så er det som sagt en travl tid. Ikke blot i haven.....

Men med to piger, der begge to har fødselsdag i maj, er der lidt ekstra at se til. Der er blevet holdt fødselsdag både for familien, på selve dagen for os selv, samt for pigerne i klassen, for dem begge to. Altså 2x3 = 6 dage med fødselsdag. Vi startede midt i april, og i sidste weekend sluttede vi endelig af med besøg af Simones klasse. Det er Simone der sidder som nr. 3 mod midten.

7 kommentarer:

  1. Tak i lige måde. Det var også hyggeligt at møde dig :-)
    Det er meget sjovt, at vi har mere end en´ fælles interesse, så mon ikke der kan udvæksles lidt erfaring engang imellem med både det ene og det andet ;-)

    Damen med kurven er Lisbeth (Høneballehaven).

    SvarSlet
  2. Tak for reportagen, der var en del anderledes end de øvrige. D'er kommer altid sjov ud af at give børn et fotografirapparat.

    Selvom jeg ikke var med, kan jeg godt hjælpe lidt.
    Lena fra KOKBORG står i midten med det lange hår på det første foto. Og kvinden tv. For hende er vist Dorte fra Frk. Solhat. Og så er D'er kvinden med kurven. Det ligner grangiveligt Lisbeth, også kendt som 'fru Høneballe'. Gæt hvorfor ;)

    Ja, der er altid gang i den i en børnefamilie. Og det bliver ligesom bare ved og ved.

    Selvom mine børn er blevet store (25, 21, 16), så er der alligevel hele tiden et eller andet. Foruden fødselsdage kommer studentergilder, efterskoleafslutninger osv. For tiden passer jeg så også mine gamle forældre.
    Måske ER det bare det, man kalder liv? Så er det om at nyde det HELE så længe det varer. ;)

    Bedste hilsner fra
    Marianne med
    Den helbredende have

    Ps. Glæder mig til ar se og høre mere fra dit travle liv!

    SvarSlet
  3. Ja damen med kurven er mig. Vi nåede desværre ikke at hilse på hinanden, jeg susede jo rundt med kurven :o) og opdagede ikke en gang, at jeg blev fotograferet.
    Børnene har da rigtig hygget sig med at tage billeder, det var godt, så kunne mor få tid til at snakke.
    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Dejligt indlæg du har lavet fra en dejlig dag for både store og små. Ja pengene får hurtig ben og gå på, så fint med loft på.. Glæder mig til du idag kommer på besøg ved mig.. Hilsen Helle

    SvarSlet
  5. Dejligt indlæg - og godt at dine piger fik taget nogle sjove og lidt anderledes billeder fra bloggertræffet! Du har jo fået navne af både Marianne og Lisbeth .... skønt at dine piger har en haveglæde også.

    SvarSlet
  6. fint indlæg :) og tak for sidst, og nu er det vist på tide at jeg starter med min slankekur når jeg ser på den "fede, men flotte karl" på dit første billede

    SvarSlet
  7. Tak for kigget.
    Rigtig gode billeder.
    Rart når ens børn har samme interesse som en selv.
    Ha´ en god søndag.

    SvarSlet