Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

torsdag den 1. marts 2018

Er du medlem af Rosenselskabet? Jeg er!


Som medlem af Rosenselskabet, modtager man Rosen Nyt 4 gange årligt, hvilket jeg altid ser frem til, med stor forventningsglæde. Det er et lille, men rigtig godt blad.

Ud over bladet, er der forskellige rosenkredse, der afvikler forskellige aktiviteter. Det kan man benytte sig af overalt i landet uanset hvor man bor. Jeg har således både været i Sønderborg, på Fyn, i Ribe og i Kolding og Haderslev, samt et stort område omkring disse steder, for at deltage i forskellige arrangementer. Det plejer at være spændende, og jeg har ligesom i have-regi generelt også her fået opbygget et relativt stort netværk, på bare få år. Jeg har selv siddet i bestyrelsen for Rosenkredsen Haderslev,indtil jeg gik fra på barsel, da vi skulle have Isabella. (Haderslev Rosenkreds blev derefter  nedlagt og fordelt imellem Rosenkredsen Sønderborg og Rosenkredsen trekantsområdet, da der ikke var nok til bestyrelsen dernede).

Denne gang glædede jeg mig ekstra meget til bladet, og var spændt på om der var noget ekstra sjovt inde i bladet. Oftest kender jeg nogle af dem der er i bladet......

Så jeg sendte en snap..... 


Camilla og Simone havde ikke lige fanget det selvfølgelig var mig selv jeg skulle se efter, denne gang.



Men der er en rigtig fin artikel fra Marian Haugård Steffensens hånd inde i bladet. 
Hende havde jeg nemlig besøg af en hel eftermiddag i juli sidste år. 


Og så kom reaktionen fra pigeværelserne...... og de lettede endda måsen, og kom ud og kiggede :-D 





Har du allerede læst artiklen, og lyst til at se mere, så har jeg åben have efter aftale. Her kan du se mit visitkort. 


Er du ikke allerede medlem af Det Danske Rosenselskab, så skynd dig, at melde dig ind nu. I år er Danmark vært for WRC (World Rose Convention), altså en verdenskongres for roser, hvilket indebærer endnu mere aktivitet, end der plejer at være. Det er et helt vildt ambitiøst program, som der er planlagt.
Læs meget mere om 18. WRC som i år bliver kaldt "a fairytale of roses", altså et eventyr af roser, eller et roseneventyr.  Her på dette link:


Og læs mere om Det Danske Rosenselskab og meld dig ind her:







8 kommentarer:

  1. Hej Malene
    Nej hvor spændende, du er jo ved at være berømt, 2 artikler inden for et år. Jeg må tilstå, at jeg ikke er medlem af Rosenselskabet, jeg kan jo ikke rigtigt komme med til ret mange arrangementer, så ind til videre har jeg sparet pengene. Nu var jeg selvfølgelig med sidste år hos Susanne, det var spændende nok, men en lang tur herovre fra, og jeg tvivler på, jeg kan lokke nogle med igen.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Ja, det kan være jeg er det, selvom det slet ikke er min hensigt. :-)
      Faktisk er det 3. artikel, for jeg var både i Jyske Vestkysten og i ugeavisen i sommers.
      Ja, der er dejligt på Samsø, men det giver selvfølgelig også nogle begrænsninger, når man er øboer. Det var rigtig hyggeligt hos Susanne og Jørgen, så jeg gentager successen hos Helle og Kaj. Jeg har i hvert fald meldt mig til, og satser på jeg er frisk nok. Men det er dagen efter min venindes 40 års fødselsdag, så det er lidt et sats. Hun holder dog ikke fest på samme måde som jeg gjorde, det bliver mere som et åbent hus.
      Men det er jo fedt, når det lykkes dig, at få lokket nogen med. Vi nød meget, at både du og Linda kom rejsende langvejs fra.
      Knus
      Malene

      Slet
  2. Hvor er det da flot Malene. Det er garanteret en rigtig god artikel med masser af lækre billeder fra din smukke have. Er godt nok ikke medlem, men måske skulle jeg overveje det.
    Hvor er det dejligt dine døtre er stolte af dig, og med god grund må jeg sige :o)
    rigtig god aften

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone.
      Hvor er du altså sød.
      Det er nemlig rigtig lækre billeder og en stor artikel, som fylder 8 hele sider. Og så med Marians tekst, så man bliver sådan helt henført, i præcis den rette, romantiske stemning. Samtidig har hun skrevet rigtig flot om, hvordan haven er blevet til på trods. Der er selvfølgelig ophavsret på, så derfor gengiver jeg ikke det hele her, men har fået accept til denne udgave.
      Ja, jeg synes klart du skal overveje et medlemsskab. Man får meget for pengene, hvis man er god til, at benytte sig af de ting de tilbyder.
      God weekend.
      Knus
      Malene

      Slet
  3. Jo, jo jeg er da medlem og har virkelig megen glæde af det. Blandt andet har Javsen og jeg deltaget i 2 helt fantastiske ture til Tyskland, som Merete og Bo her fra Nordjylland havde arrangeret.
    Jeg fik det nye blad i går og har lige skimmet det igennem, jeg glæder mig til i aften, hvor jeg vil læse artiklen fra din have og jeg kan allerede sig, uden at have læst den, at jeg helt sikkert vil prøve, at få det til at lykkes, at komme ned til dig i år.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.
      Jeg er spændt på at høre om du læste noget du ikke vidste.....
      Og jeg glæder mig til, at tage imod jer til sommer. Forhåbentlig får jeg også mulighed for, at komme op til jer på et tidspunkt.
      Knus
      Malene

      Slet
  4. Det må jeg ind og kigge på når jeg får bladet en gang. Er medlem, men synes ikke jeg får alle 4 blade hvert år... men må lige ha' kigget en ekstra gang i postkassen inden jeg kontakter nogen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.
      Av for den. Det skal du da ha', når du betaler for det.
      Jeg håber da du har fået bladet nu!?!
      Knus
      Malene

      Slet