Om mig

Mit billede
Jeg hedder Malene og jeg bor i Hjerting ved Rødding, sammen med min mand Jacob, vores lille Isabella, og Camilla og Simone, som jeg har fra mit første ægteskab. Derudover tæller familien også vores Dansk-Svenske gårdhund Molly. Jeg har tidligere prøvet kræfter med en del spændende jobs, jeg har blandt andet været sælger, hjemmehjælper og fængselsbetjent, men i dag er jeg desværre førtidspensionist. Jeg prioriterer mine kræfter på livskvalitet og på min familie, og jeg bruger haven både som genoptræning og til at være meditativ og kreativ i.

torsdag den 12. juli 2012

Havebesøg i Lintrup. Have nr.1.

Første stop i Lintrup, var hos Margit og Steffen Pedersen, på Lyngbjergvej 7.

Forhaven havde rigtig mange blomster, i pæne afgrænsede bede, så der var styr på frodigheden.

Margit og Steffen har udvidet deres overdækkede terrasse med en åben terrasse, og de drømmer om at lukke den overdækkede terrasse af, så den bliver som en udestue. Det ser godt ud med det lilla bunddække.

Familien havde store børn, men endnu ingen børnebørn. Legeredskaberne er derimod til barnlige sjæle. Der er også noget gods i dem, så de kan holde til noget. Mine piger var med rundt på aftentur i 6 skønne haver i området. De havde længe plaget, om de ikke snart måtte komme med på havetur igen. Men selv om de synes haver er flotte at se på, så var det nu dejligt, der også var mulighed for leg. Ved siden af gyngestativet, står der et tørrestativ. Men hvad man ikke kan se på billedet er, at den er så smart, at den er dækket med trapetsplader oven over. Derfor behøver Margit ikke løbe ud ved den midste byge, og det nyder hun. Op af stolperne har tørrestativet tilmed fået en tredje funktion, som pergola for to ens klematis. Navnet kendte Margit ikke.

Simone fik sig en ny ven, i form af en ældre mand. På vores tur rundt resten af aftenen, hilste de to glade på hinanden igen. Det var en kæmpe udgave af en stangtennis, lavet af et langt vandrør med en snor i. For enden af snoren sad en strømpe med en tennisbold inden i. Det var noget helt andet en den klejne udgave man kan købe i Toys'r'us. Margit fortalte, at det kunne jo tåle at man gav den gas, så det var virkelig noget der gav sved på panden, når de tog sig en kamp.

Camilla fik også lov at prøve. Besøget var en god reminder på, at vi voksne også godt må huske plads til sjov og leg også for de store legesyge. Det var en dejlig livsbekræftende have at se. Der var også staudebede, men jeg synes hovedattraktionen i denne have var plads til leg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar